לימודי סקיפר – רוחות
רוח נגדית: רוח נגדית מתייחסת לרוח הנושבת ישירות הפוך לכיוון הנסיעה או חרטום הסירה. במילים אחרות, כאשר אתה מפליג או נע קדימה, רוח נגדית נושבת נגדך מלפנים. רוחות נגדיות יוצרות התנגדות ויכולות להפוך את השיט למאתגר יותר, מכיוון שהן מאטות את התקדמות הסירה ודורשות מאמץ רב יותר כדי לשמור על מהירות ותמרון.
רוח צולבת: רוח צולבת היא רוח הנושבת בניצב לכיוון הנסיעה או לאורך מסלול הסירה. הוא נושף מצד הנמל (צד שמאל) או מצד סטארבורד (צד ימין) של הסירה. רוחות צולבות יכולות להשפיע על השיט בכך שהן גורמות לסירה להיסחף הצידה ומשפיעות על שיווי המשקל והיציבות של הסירה. מלחים צריכים להתאים את שולי המפרש וההיגוי שלהם כדי לנטרל את הכוח הצידי המופעל על ידי הרוח הצולבת.
רוח גבית: רוח גבית היא רוח הנושבת באותו כיוון כמו מסלול הסירה או מאחור. כאשר מפליגים עם רוח גבית, הרוח דוחפת את הסירה מאחור, ומספקת הנעה נוספת. רוח גבית יכולה להגביר את מהירות הסירה ולהפוך את חווית השייט לנוחה יותר וללא מאמץ. עם זאת, מלחים צריכים להיות זהירים ולהתאים את שולי המפרש וההיגוי שלהם כדי לשמור על שליטה ולמנוע טלטולים מקריים (כאשר הרוח תופסת את החלק האחורי של המפרש ודוחפת אותו באלימות על פני הסירה).
רוח מלאה: המונח "רוח מלאה" אינו נפוץ בטרמינולוגיה של שיט. זה עשוי להתייחס להפלגה עם מפרשים פרוסים במלואם או מלאים ברוח. כאשר מפרשים מוגדרים "מלאים", הם נחתכים כדי לתפוס את כמות הרוח המקסימלית ולייצר את מירב הכוח להנעה. עם זאת, הפלגה עם מפרשים מלאים מדי ברוחות חזקות עלולה להיות מסוכנת ועשויה לדרוש צמצום שטח המפרש כדי לשמור על שליטה ולמנוע השתלטות על הסירה.
הבנת תנאים אלה חיונית למלחים כדי להעריך ולהסתגל לתנאי הרוח בזמן ההפלגה. זה מאפשר להם לקבל החלטות מושכלות לגבי התאמות מפרש, היגוי וטיפול כולל בסירה כדי להבטיח ניווט בטוח ויע